Sayfalar

10 Eylül 2019 Salı

döngüyü kırmak

hayatın içinde bir ritm olmalı... nefes almak ve vermek gibi, çalışmak ve dinlenmek gibi. akışta mısınız yoksa bir çıkmazda mı? döngüyü üzerinde çalışarak kırabiliriz.

ben kendim hakkında bu konuyu düşünmeye ve aksiyon belirlemeye çalışacağım. dileyen kendi koşulları için aynı uygulamayı yapabilir.

o zaman durumu fark etmekle başlıyoruz;

içinde bulunduğun durumu tanımla. (düşünceler/inançlar, fiziksel ve zihinsel koşullar)
işsizim, zamanımın çoğu evde geçiyor.
hareketsiz ve tembel hissediyorum.
çok fazla arkadaşım yok. insanlardan fazla incelik bekliyorum belki?
arkadaşlarımın farklı öncelikleri var.
gelecek kaygım var. kocaman bir bilinmezlik bulutunun içine girmiş gibiyim.
hayattan keyif almıyorum, sadece kendimi oyalıyorum.

bu durumu değiştirecek tercihler neler olurdu? neler değişse hayatın daha iyi olurdu?
yeni insanlar tanımak ve grup aktivitelerine katılmak.
güvenli bölgeden çıkmak.
anı yaşamak, an'da olmak.
bir işe ya da kursa/eğitime başlamak.
hobilerimi geliştirmek ya da en azından kullanmak.
evden çıkmak, yürüyüş yapmak. metroya çok da uzak değilim!
belki daha sonra bir araba almak. bütçemi düşünmem gerekiyor tabii.

peki kendinde değişimi başlatırsan ödülün ne olacaktır?
görünür olacağım.
fiziksel olarak aktif bir yaşama geçeceğim.
becerilerimi kullanacağım.
çevreme daha çok insan alacağım.
kendi seçimlerimi yaşamaya başlayacağım. çünkü bu hayatın içinde gözlemci değil, lider olmak istiyorum artık.

ilk olarak ne yapabilirsin, yani en basit adım ne olur başlaman için? (eylem planını yaz.)
yeni bir kursa yazılacağım. başlayınca size haber edeceğim, söz.
astrolojiye devam edeceğim.
metroya kadar yürüyeceğim mutlaka haftanın 1 günü. taksimetre ücretine gelen zamdan sonra bu kararım çok yerinde oldu :)

- neye ihtiyacın var?
karar vermek, adım atmak. yani başlamak!
- gerekli olur ise, kimden destek alabilirsin?
takipçilerimden, blogumdan :)))
- ne zaman çalışmaya başlıyorsun?
zihinsel olarak hemen şimdi, fiziksel olarak da 16 eylül.

*

yaşam boyu bir döngü bitse başka bir döngü oluşacaktır elbette. bilinçli olarak, güvenli alanımızdan çıkıp varlığımızı ispat etmeliyiz. bir ot gibi yerimizde bekledikçe döngü hep aynı kalacak. aynı insanlar, aynı olaylar, bugünün aynısı ya da çok benzeri bir gelecek........

karar verememek ve oturup bir mucize beklemek aslında geçen gün blogda bahsettiğim pasif dişil enerji ile ilgili. küçük ama faydalı kararlar ile başlayabiliriz. bir süre sonra yeni döngüye alışacak ve bunu kendiliğinden, doğal bir şekilde yapacağız.

hadi başlayalım.

7 yorum:

  1. Destekçilerinizden biri olmayı memnuniyetle isterim. Aldığınız yeni kararları, kırdığınız döngüleri okumak hepimiz için bir ilham olur umarım. Yeni süreçte en içten başarı dileklerim sizinle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. güzel dileklerin için çok çok teşekkür ederim :) yeni bir döngü başlatma vaktim geldi! ve burada gelişmeleri yazmak istiyorum bir bir...

      Sil
  2. Çok karamsarlığa kapılma bence şuan bir çok kişi senin gibi düşünüyor ama aldığın kararlar güzel olumsuzluğu düşündükçe daha çok olumsuzlukla karşılaşırsın evrene daha pozitif fikirler ve düşünceler bırakmalısın hedefler koyup sürekli onları düşünmeslisin. the secret bu kitabı okuyabilirsen sana biraz daha yol gösterici olur teşekkürler sizi takibe aldım saygılar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim çok :) planımı hayata geçirdikçe yazacağım, paylaşacağım.

      sevgiler!

      Sil
    2. Sevgiler saygılar bizde ne zaman pes edersen o zaman kaybetmiş sayılırsın bunu unutma nasibin kısmetin fırsatın ne zaman nerede geleceğini kimse bilemez

      Sil
  3. en iyi çıkış dibe dalmakla başlıyor, ruhsal olarak çöküntüye girmeden fark edip toparlanmak çok zor. bi buçuk ay evvel bu bahsettiğimi yaşadım, şimdi her şey çok daha iyi. kendime yalancı mutluluklar buldum, oyalanacak basit işler bi süre sonra bu küçük şeylerin alışkanlığa dönüşüp, gerçek mutluluğa dönmesini umuyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bahsettiğin gibi ben de basit işler bulmakla başladım. çünkü en kolay o şekilde başlayabilirdim. pasif hale geçmemek için hareket şart, karar vermek şart.
      inşallah hepimiz için güzellikler olsun...

      Sil