Sayfalar

4 Eylül 2019 Çarşamba

ağaç ev sohbetleri #1

Etkinliğin adı: "Ağaç Ev Sohbetleri"
İlk kimden okudum: Deeptone
Hedef: En azından haftanın 1 günü, geniş katılımlı olarak, ortak bir konu üzerine konuşmak.
Yaratıcıları için de buyrunuz birer link:
Böylece her hafta yeni bir konu/soru üzerine düşünüp yazılar yazacağız. Bu konular, herkesin üzerine birkaç kelam edebileceği, gündelik hayattan meseleler olacağı için acayip mutluyum :) Çok güzel bir düşünce gerçekten... ve dileyen herkes bu konu üzerinde kendi blogunda yazısını paylaşabilir. Siz de katılın, çoğalalım!

Soru #1: Televizyon izliyor musunuz? İzliyorsanız veya izlemiyorsanız sebebi nedir?

2 senedir aktif bir düzenim olmadığı için (bkz: işsizlik) televizyon günlük vakit öldürme araçlarımdan biri haline geldi. Gün içinde digitürk kanallarındaki yabancı filmlere veya türk filmlerine göz gezdiriyorum. İmdb sayfasında yorumlarını/puanlarını beğendiğim ve seveceğimi düşündüğüm filmleri mutlaka izliyorum. Mesela Kindergarten Cop, American Beauty ve My One and Only son izlediklerimden...

Kışın izlediğim diziler de var. Kuzgun gibi...
Netflix açıp laptoptan izlediklerim de... ama bunu dahil edemiyorum televizyon konusuna :)

Bizimkiler çalışıyorken evde ses olmasını istiyorum, bu da duygusal sebeplerinden. Youtube açık değilse televizyonun sesi açık kalıyor. İzlemek veya izlememek de o sıra çok mühim değil. Şu anda da televizyon açık. 

Bir süre önceleri her gün TLC izlerdim. En çok kayıp hikayelerini takip etmek hoşuma gidiyordu. Kayıp vakalarındaki gerçek olayları, kişileri anlatan bir programdı. Bu tarz gizemli konular her zaman ilgimi çekiyor. Hatta tahmin edersiniz ki filmlerin içinde de bu tür gizemi veya gerilimi seviyorum.

Belki yalnızlık çoğaltıyordur televizyona olan ihtiyacı. Mesela babaannem İzmir'de yaşıyordu tek başına ve inatla İstanbul'a yerleşmemişti hayattayken. Eskiler bağımlısıdır genelde televizyonun, o da izlerdi çok. Ekrandaki Esra Erol'a el sallamışlığı bile var, televizyondakiler artık hayatının bir parçası olmuştu belki de. Nur içinde yatsın...

30 yorum:

  1. Evde teksem ses olsun diye ben de televizyonu açarım. Bir nevi alışkanlık ama ben de bu aralar içerisinde seyretmeye dair pek bir şey bulamıyorum. TLC, DMax ve TRT Belgesel favorilerim. Paylaşımınız için de çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben teşekkür ederim, sohbet tadındaki yazıları çok seviyorum :) blogdada laflıyordum, artık etkinliklerle daha sık yazarım sanırım.
      evet, alışkanlık da var... y kuşağıyım ben, tv evin önemli bir unsuru bizde ehehe

      sevgiler, selamlar!

      Sil
  2. Celibon, evde ses olması açısından cidden bir ihtiyaç duyuluyor. Belki sadece öyle kalmasında bir sakınca yoktur. Eğer keyif aldığın programlar varsa ne mutlu :) Sık sık yaz, ağaç eve hep uğra olur mu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. arada denk gelebiliyorum ama hep aynı şeyler dönüyor genelde kanallarda. çok az kaliteli program var :/
      uğrarım hep, çok güzel düşünmüşsünüz! :) teşekkürler!

      Sil
  3. Çok güzel yanıtlamışsın. Tanıştığımıza çok memnun oldum. 😀

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de memnun oldum:) teşekkür ederim <3

      Sil
  4. Bazılarında ses durumu söz konusu. Uyurken bile tv açık uyuyanlar var. Bu arada bloğunuza mail abonelik butonu koyarsanız daha rahat takip edebiliriz:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet, çok yorgunken ben de sese rağmen uyuyorum ama normalde tercihim değil :)))
      teşekkür ederim öneriniz için, bakıyım tabii ;)

      Sil
  5. kesinlikle öyle... hayatıma biraz hareket katınca bu kadar gerek duymam sanırım :) teşekkürler tatlı yorumun için.

    YanıtlaSil
  6. Daha çok ananelerin ve dedelerin televizyona bağımlı oldukları oldukça doğru. Hatırlarım da bizimkilerin evinde de hep açık olurdu televizyon.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet.. eskiler seviyor, onlar için oyalayıcı sonuçta :)

      Sil
  7. İşsizlik büyük problem. Ben TLC'de Ağır Yaşamları beğenirdim bir ara.Şu anda favori kanalım denk geldikçe izlediğim Dmax.Bu arada izlemeye aldım sizi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ağır yaşamlar ve gelinlik programı artık beynimi sulandırmaya başlamıştı ki ben de bıraktım :)) hihi teşekkürler...

      Sil
  8. Ses olmasın isterim ben sessiz sakin, huzurlu (: Netten eski Türk filmlerine bakıyorum ama eskiciyim bir de, selamlar bu arada (:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba:) ben de eski türk filmlerini çok seviyorum!! onların yeri ayrı...

      Sil
  9. tlc bi bakyım neymiş :) tv evet ya radyo gibi ses gelsin işte. american beauty güzeldiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir süredir kayıp yayınlanmıyor olabilir ama benzer şeyler var mutlaka :)
      evet, güzel film. ben bilmeme rağmen izlememiştim, sevdim.

      Sil
  10. son yazımdasın kikiki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ya sen var yaa <3 <3
      çok tatlısın biliyosunn di mii...

      Sil
  11. Çok samimi bir paylaşım olmuş. Televizyon ile yalnızlığın bağlantısı ise çok mantıklı.. Her hafta ağaç evde görüşmek dileğiyle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaa teşekkür ederim :) mutlaka görüşelim, ağaç ev iyi ki var!

      Sil
  12. Deep'in yazısında gördüm, geldim.
    Çok da samimi bir anlatımla tanıştım. :)
    TLC kanalına bir ara çok sarmıştım, bu aralar ondan da uzaklaştım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim <3
      TLC artık benim için de fos. akışı çok değiştirdiler :(

      Sil
  13. Deep'in yazısında görüp geldim.
    Çok keyifli bir yazı ile karşılaştım, tanıştığıma memnun oldum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim, ben de memnun oldum! :)

      Sil
  14. Ben de genelde köyde babaannemlerde televizyon izlerim. Normalde dizileri internetten izliyorum ama yalnızlık giderici tarafları var gerçekten...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle, onlar için keyifli bile... bizim için telefon ne ise, onlar için de televizyon bence çok önemli :))

      Sil
  15. merhaba :))
    hoş geldiiinnn!

    YanıtlaSil
  16. Yalnız yaşamanın en kötü yanıydı benim için de evde bir ses aramak :) Televizyon gerçekten buna iyi geliyor gibiydi ama evlilik çok daha iyi geliyor şu günlerde :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) evlilik kurtardı diyosun. ehehe
      yalnız yaşamak istemezdim ama hayat bu, bazen en iyi şartları ve konforu tek başına oluşturuyorsun

      Sil